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(학위논문)'소셜 미디어에서 사용자 평판도 랭킹에 기반한 컨텐츠 클러스터링'at RISS Linked Data

https://data.riss.kr/resource/Thesis/000012268641
This Page as RDF
property info
Property Value
skos:prefLabel
  • 소셜 미디어에서 사용자 평판도 랭킹에 기반한 컨텐츠 클러스터링
rdf:type
  • http://purl.org/ontology/bibo/Thesis
dc:title
  • 소셜 미디어에서 사용자 평판도 랭킹에 기반한 컨텐츠 클러스터링
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  • 211004
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  • kor
keris:captionLanguage
  • kor
dc:subject
keris:editOfDDC
  • 22
schema:author
  • 황규현
dcterms:alternative
  • Clustering user-generated contents based on user reputation ranking In social media
dcterms:date
  • 2011
schema:publisher
  • 건국대학교 대학원
library:placeOfPublication
  • 서울
dcterms:extent
  • 26 cm
  • v, 33 p.
  • 삽도, 도표
dcterms:description
  • 지도교수: 신효섭
bibo:degree
  • 학위논문(석사) -
keris:degreeMajor
  • 신기술융합(학과간)학과
keris:degreeOrgnization
  • 건국대학교 대학원
keris:degreeYear
  • 2011.2
bibo:annotates
  • 참고문헌: p. 31-32
dcterms:abstract
  • Generally, in the case of social media such as online communities, web blogs and online social networks, it is not adequate to estimate and rank user-generated contents by a single criterion such as influence, importance, or quality. Rather, the search criteria should be diversified depending on the search user inclinations. So, this paper proposed the scheme of classification of social media with user inclinations and clustering to solve this problem. First, we made a score group based on distribution of user reputation score. Second, we defined group feedback by applying score group to all posts. Third, we classified all posts by applying clustering. Consequently, User-generated contents have different tendency according to reputation ranking score of users. Experimental result proved these tendency throughout user study
  • 보통 웹상에서 사용자가 제작한 사진이나 동영상 같은 소셜 미디어를 랭킹 하기 위해서 영향력이나 중요도 같은 획일적인 방법을 사용하는 경향이 있다. 하지만 이러한 획일적인 랭킹 방법은 미디어를 추천해주거나 검색할 때, 사용자들이 원하지 않는 결과를 가져올 수 있다는 문제점이 있다. 따라서 이러한 문제를 다루기 위해서, 이 논문은 사용자의 경향과 클러스터링을 이용하여 소셜 미디어를 사용자의 성향에 따라서 분류하는 방법을 제안 한다. 첫째로, 사용자 평판도 스코어의 분포를 이용하여 스코어를 그룹화 하였다. 둘째로, 모든 포스트에 그룹화 된 스코어를 적용하여 그룹 피드백을 정의 하였다. 셋째로, 이 포스트들을 클러스터링을 이용하여 분류하였다. 결과적으로, 사용자가 제작한 컨텐츠에는 사용자의 평판도 랭킹 스코어에 따라서 서로 다른 경향이 있으며 이것을 여러 실험 및 User Study를 통해서 확인 하였다
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keris:heldByLib
bibo:status
schema:datePublished

본 페이지는 한국교육학술정보원의 종합목록(RISS) 데이터를 Linked Data로 시범 발행한 것입니다.

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